Kotipizza Group Oyj: KOTIPIZZA GROUP OYJ:N YLIMÄÄRÄISEN YHTIÖKOKOUKSEN JA HALLITUKSEN JÄRJESTÄYTYMISKOKOUKSEN PÄÄTÖKSET

Kotipizza Group Oyj
Pörssitiedote 13.2.2019 klo 9.00 (EET)

Kotipizza Group Oyj:n 12.2.2019 järjestetty ylimääräinen yhtiökokous ja sen jälkeinen hallituksen järjestäytymiskokous päättivät seuraavaa.

1. YLIMÄÄRÄISEN YHTIÖKOKOUKSEN PÄÄTÖKSET

Hallituksen jäsenten palkkiot

Kaikille jäsenille päätettiin maksaa 25 000 euroa vuodessa. Sellaisille hallituksen jäsenille, jotka ovat Orkla ASA:n tai sen konserniyhtiöiden palveluksessa, ei kuitenkaan makseta palkkiota. Erillisiä kokouspalkkioita ei makseta hallituksen kokouksista eikä valiokuntien kokouksista. Kaikille hallituksen jäsenille korvataan matkakulut ja muut suoraan hallituksen työskentelyyn liittyvät kulut.

Hallituksen jäsenten lukumäärä

Hallituksen jäsenmääräksi päätettiin vahvistaa kuusi.

Hallituksen kokoonpano

Hallituksen jäseniksi päätettiin valita toimikaudelle, joka päättyy seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen päättyessä, seuraavat henkilöt: Rabbe Wikström, Aaron Moore-Saxton, Kalle Ruuskanen, Johanna Paavola, Terje Andersen ja Viktor Söderberg. Hallituksen puheenjohtajaksi päätettiin valita Rabbe Wikström.

1. HALLITUKSEN JÄRJESTÄYTYMISKOKOUKSEN PÄÄTÖKSET

Hallituksen valiokunnat

Päätettiin lakkauttaa hallituksen tarkastus- ja palkitsemisvaliokunnat.

Taloudellinen tiedottaminen

Päätettiin, että yhtiö julkaisee jatkossa ainoastaan puolivuosikatsauksen ja tilinpäätöstiedotteen.

1. PÖYTÄKIRJA

Yhtiökokouksen pöytäkirja on nähtävillä yhtiön kotisivuilla osoitteessa kotipizzagroup.com/fi/sijoittajat viimeistään 26.2.2019.

Kotipizza Group Oyj
Tommi Tervanen, toimitusjohtaja

Lisätietoja antavat:
Tommi Tervanen, toimitusjohtaja
puh. +358 207 716 743

Timo Pirskanen, talous- ja varatoimitusjohtaja
puh. +358 207 716 747

Kotipizza Group lyhyesti
Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2017 lopussa 266 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2017 oli 106,3 miljoonaa euroa. Kotipizza-ketju ja sitä hallinnoiva Kotipizza Oyj ovat osa Kotipizza Groupia, johon kuuluvat lisäksi hankinta- ja logistiikkayritys Helsinki Foodstock Oy, meksikolaistyyppistä Chalupa-ravintolaketjua hallinnoiva Chalupa Oy, Social Burgerjoint -ravintolaketjua hallinnoiva The Social Burger Joint Oy sekä kansainvälisille markkinoille suunnattu No Pizza -ravintolakonsepti, jonka ensimmäinen ravintola avattiin kesäkuussa 2018.

Tilikaudella 2017 Helsinki Foodstockin liikevaihto oli 64,2 miljoonaa euroa ja Chalupa-ketjun ravintoloiden myynti 1,86 miljoonaa euroa. Kotipizza Group -konsernin liikevaihto samalla ajanjaksolla oli 79,9 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITDA 8,52 miljoonaa euroa.

Liite

Tiedote Kotipizza Group Ylimääräisen yhtiökokouksen päätökset