Arcomas CFO lämnar bolaget

Arcomas CFO, AnnaPia Johansson har valt att avsluta sin tjänst för nya utmaningar utanför Arcoma. AnnaPia arbetar oförändrat vidare i sin nuvarande tjänst fram till augusti månad eller tills att en ersättare har rekryterats.

"Jag vill tacka AnnaPia för hennes ambitiösa arbete för Arcoma och samtidigt önska henne lycka i framtida utmaningar " säger Jesper Söderqvist, VD Arcoma.

Om Arcoma

Arcoma, med lång erfarenhet av branschen, är en ledande leverantör av integrerade digitala röntgensystem med hög kvalitet och avancerad teknik. Arcomas produkter erbjuder den senaste digitala bildtekniken kombinerat med tekniskt avancerade rörliga positioneringssystem, vilket tillsammans med ergonomisk skandinavisk design, erbjuder kunden kompletta, konfigurerbara och funktionella digitala röntgensystem. Bolagets produkter säljs via återförsäljare samt via OEM-kunder och det finns idag över 3 500 av Arcomas röntgensystem installerade i hela världen. Arcoma är listat på Nasdaq First North.

Certified Adviser är Erik Penser Bank (tel: 08-4638300, e-mail: certifiedadviser@penser.se)

För mer information om bolaget besök www.arcoma.se

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Arcomas VD Jesper Söderqvist, Telefon: +46 470 70 69 81, E-mail: jesper.soderqvist at arcoma.se

Informationen lämnades, genom VD:s försorg, för offentliggörande den 21 februari 2019 kl. 23.50