Forlengelse av samarbeidsavtale mellom PhotoCure ASA og Radiumhospitalet

PhotoCure ASA (PC), Radiumhospitalets forskningsstiftelse (RF) og Det Norske Radiumhospital (DNR) har forlenget forsknings- og samarbeidsavtalen til ut 2002. PCs avtale med RF/DNR omfatter forskning og utvikling i forbindelse med kommersialisering av farmasøytiske produkter innenfor lyskjemisk kreftbehandling og diagnostikk, kreftvaksiner og genterapi.

PC har gjennom avtalen eksklusive verdensomspennende rettigheter til å utvikle teknologi og knowhow fra RF/DNR innen fotodynamisk terapi. PC har også en opsjon til å erverve fra RF/DNR, helt eller delvis, ny teknologi og ny kunnskap eller forbedringer av eksisterende teknologi innenfor feltet.

Ifølge avtalen skal RF/DNR og PC holde hverandre informert om utvikling innenfor feltet og som kan være av betydning for PCs kommersialisering av eksisterende eller nye produkter innen fotodynamisk terapi.

For PCs rettigheter under denne avtalen yter PC en omforenet sum til klinisk og preklinisk forskning og utvikling innen fotodynamisk terapi.