A-pressen blir innholdsleverandør til Telenors Smartphone-portal

Brukeren vil med ett enkelt trykk på skjermen kunne velge sin lokalavis, og bli koblet opp mot avisens Internettsider. Et ikon på nettavisen vil bringe brukeren tilbake til portalen. I løpet av kort tid vil denne tjenesten bli ytterligere forbedret, ved at kunden automatisk får presentert sin lokalavis, tilpasset geografiske bosted.

–A-pressen er en meget godt egnet innholdsleverandør til Telenors Smartphone-portal, og vi ser store utviklingsmuligheter for samarbeidet mellom Telenor og A-pressen, sier konserndirektør i A-pressen ASA, Bjørn Larsen. – De fleste av våre 45 aviser vil komme på Internett i løpet av året, noe som vil sikre brukeren av portalen oppdaterte og relevante lokale nyheter fra hele landet, sier han.

–Dette er et ledd i Telenors portal-satsing, hvor vi ønsker å tilby våre kunder enkel tilgang til geografisk tilpasset informasjon via vår Smartphone-portal. De lokale avisene representerer en naturlig kilde til slik informasjon, sier administrerende direktør i Telenor Privat, Turid Grotmoll.

Grotmoll forteller at Telenor har etablert en ny portal-enhet i fastnettområdet som arbeider med å lage kundetilpassede portaler for småbedrifter og massemarkedet. –Målsettingen er at Smartphone-portalen og våre andre portal-satsinger blir blant Norges mest ettertraktede for både innholdsleverandører og sluttbrukere, sier hun.

Telenor Smartphone gir enkel tilgang til Internett, og man trenger ingen forhåndskunnskaper for å ta den i bruk. Terminalen gir deg mulighet til å surfe, sende e-post og benytte vanlige telefontjenester. Telenor Smartphone har, i tillegg til vanlig tastatur, en berøringsskjerm som gjør at man kan utføre mange av tjenestene ved å trykke rett på skjermbildet.