Les e-post i påskefjellet fra wap.online.no

Fra og med fredag 14. april tilbyr Telenor Internett sin tjeneste Epostleser for WAP. Samtidig tilrettelegges nettstedet online.no (wap.online.no) og øvrig Internett-tilgang for WAP. ”Vi gir nå våre 600.000 e-post kunder muligheten til å sjekke sin e-post uavhengig av hvor de måtte befinne seg”, sier Lars Bakken, ansvarlig for mobile Internett-tjenester i Nextra.

For de som ikke allerede har anskaffet WAP-telefon til påsken, tilbyr Telenor Internett også nye tjenester som øker hastigheten ved bruk av PC og mobiltelefon for tilgang til nettet. En løsning for hurtig oppkobling med mobiltelefon til Internett reduserer tiden for den første etableringen med 10-15 sekunder. Når man så er oppkoplet, vil produktet WebOnAir (se www.online.no) kunne øke surfehastigheten opp til to-tre ganger gjennom komprimering av bilder og grafikk.

Den nye WAP-tjenesten kan brukes uten ekstra kostnad for alle som har abonnement hos Telenor Internett. Oppkoplingen skjer gjennom de samme telefonnumrene som brukes for oppringt Internett aksess. Kostnad for bruk blir dermed mobiloperatørens normale pris for mobilsamtaler når man er oppkoplet til nettet.

Telenor Internetts WAP-portal nås på http://wap.online.no.