PRS - SAFE CALEDONIA FÅR LETTER OF INTENT (LOI) I MEXICO

Ocean Oil Construction and Services Ltd. har tildelt ProSafe et LOI for bareboat leie av Safe Caledonia for en periode på 9 måneder fra oppstart, tidligst 15. november 2000. I henhold til hensiktsmeldingen kan oppstarten forskyves med inntil 90 dager slik at seneste oppstartsdato blir 15. februar 2001. Kontrakten har en anslått verdi på ca USD 10 mill.

Riggen skal anvendes i forbindelse med arbeid på EPC 01 på Cantarellfeltet i Mexico.
Hensiktsmeldingen er en bekreftelse på styrken i det mexicanske markedet, og understreker viktigheten av å være godt posisjonert i dette området.

Safe Caledonia vil bli mobilisert til Mexico etter at kontrakten for Shell på Shearwaterfeltet på britisk sokkel er ferdigstilt, senest 15. september 2000. Antatt mobiliseringstid er 45 – 60 dager.

ProSafe ASA, som er et integrert offshore selskap, er størst innenfor plattformboring på norsk sokkel, og er verdens ledende operatør av bolig og service rigger, der selskapet i dag eier 6 av verdens totalt 8 enheter. Selskapet innehar i tillegg betydelige engineering og fabrikasjons ressurser, gjennom datterselskapene Procon Engineering AS og Consafe Engineering Ltd. Selskapet er notert på Oslo Børs med ticker kode PRS.