Endelig avtale Seachem/Utsettelse ordinær generalforsamling

Emisjonen mot Chemlog på ialt NOK 1.024.760.672 (NOK 208 pr. aksje) vil teknisk finne sted med en initiell emisjon på NOK 627.550.144 som vil bli gjennomført tidlig juni 2000, samt emisjoner på ialt NOK 397.210.528 som vil bli gjennomført i transjer samtidig med overtakelse av hvert av de ni skipene som Odfjell skal overta fra selskaper tilknyttet Ceres. I denne forbindelse vil operasjonsselskapet for skip i globalt seilingsmønster endre navn fra Odfjell Tankers AS til Odfjell Seachem AS.

Ordinær generalforsamlingen var planlagt til 10. mai 2000. Denne vil bli utsatt til 26. mai 2000 kl. 10:00. Bakgrunnen for utsettelsen er ønske om å avholde en felles generalforsamling for også å behandle emisjonen i.f.m. sammenslåingen med Seachem.

Odfjell ASA er et ledende selskap innen global transport og relaterte logistikktjenester av kjemikalier. Etter sammenslåingen med Seachems aktiviteter vil Odfjell operere 90 skip i et globalt og regionalt seilingsmønster, hvorav 49 av skipene er helt eller delvis eid. I tillegg eier og opererer Odfjell kjemikalietankterminaler og tankcontainere.

Ceres Hellenic Shipping Enterprises Ltd er et av verdens største shippingselskaper med historie som går tilbake til 1824. Ceres er kjent for sin ekspertise når det gjelder ship management. Ceres har vært ISO 9002 sertifisert siden 1998, og var det første større shippingselskapet i verden som oppnådde ISO 14001 miljøsertifisering. Gjennom Seachem, har Ceres i mer enn 10 år vært en betydelig aktør innen kjemikalietransportindustrien.