Cégétel soitti Ranskan ensimmäisen GPRS-puhelun yhteistyössä Nokian kanssa

Ranskan johtaviin matkapuhelinoperaattoreihin kuuluva Cégétel soitti Ranskan ensimmäisen GPRS (General Packet Radio Service) -puhelun GSM-verkossaan Pariisissa. Datapuhelussa käytettiin Nokian toimittamaa GPRS-runkoverkkoa ja GSM-tukiasemateknologiaa. Puhelu oli samalla yksi ensimmäisistä julkisessa verkossa soitetuista GPRS-puheluista maailmassa.

"Nokia on johtava GPRS-järjestelmien toimittaja matkapuhelinoperaattoreille kaikkialla maailmassa. Tämän järjestelmän avulla Cégétel voi kehittää asiakkailleen langattomia Internet-, intranet- ja multimediapalveluita", sanoo Nokian Ranskan toimitusjohtaja Paul-Henri Ferrand.

"Avaamalla ensimmäisen GPRS-järjestelmämme Pariisissa osoitamme olevamme edelläkävijä Internetin ja matkaviestinnän yhdistämisessä. GPRS on välttämätön osa-alue tulevaisuuden 3G -verkkojen toteuttamisessa, sanoo SFR:n (Cégételin) toimitusjohtaja Pierre Bardon.

Cégétel on Ranskan toiseksi suurin operaattori, jonka toiminta kattaa kaikki tietoliikenteen osa-alueet. Cégételillä on 8 miljoonaa matkapuhelinasiakasta ja yli 25 000 yritysasiakasta, joille se tarjoaa kiinteän ja matkapuhelinverkon palveluita sekä Internet- ja datapalveluita.

Lisätietoja antaa:

Nokia Networks, viestintäosasto