Nokia tuo ensimmäisenä valmistajana maailmassa pakettivälitteiset IP-datatoiminnot TETRA-verkkoihin

Nokia julkisti tänään ensimmäisenä laitetoimittajana TETRA-radiopuhelinverkkojen IP-pohjaiset pakettivälitteiset datapalvelut, jotka mahdollistavat yhteyden IP-pohjaisiin sovelluksiin.

Auttaakseen asiakkaitaan käyttämään hyödyksi uusien teknologioiden kaikki edut, Nokia tarjoaa joukon kokonaisratkaisuja, joihin sisältyy uusin TETRA-teknologia, erilaisia datasovelluksia sekä näihin liittyvät järjestelmäintegrointi- ja tukipalvelut. Ratkaisut on helposti integroitavissa nykyisin järjestelmiin ja toimintaprosesseihin.

TETRA IP parantaa merkittävästi mm. WAP-yhteyksiä ja mahdollistaa entistä tehokkaamman WAP-palveluiden kehittämisen.

"Tuomalla langattoman IP toiminnallisuuden TETRA-verkkoihin, voimme auttaa nykyisiä ja tulevia asiakkaitamme hyödyntämään parhaalla mahdollisella tavalla digitaalisen TETRA-järjestelmän edut. Nokia vahvistaa edelleen TETRA-kehitystään ja käytämme hyväksi synergioita Nokian muiden ratkaisujen ja innovaatioiden kanssa asiakkaidemme hyväksi", sanoo Nokia Networksin radiopuhelinjärjestelmien johtaja Kari Suneli.

TETRA on digitaalinen viranomais- ja ammattikäyttöön tarkoitettu radiopuhelinverkkojärjestelmä. Nokia on johtava TETRA-verkkojen toimittaja.

Lisätietoja antaa:

Viestintäjohtaja Arja Suominen