MAKKARATALO SPONDALLE 100 %:SESTI

Sponda Oyj on ostanut Makkarataloon kuuluvan Kaivokatu 8:n vähemmistöosuudet, yhteensä n. 2500 m2 ja 19,3 %, Polar Kiinteistöt Oyj:ltä, Tasavalta Myymälät Oy:ltä ja Valio Eläkekassalta yhteishintaan 115 Mmk. Sponda omistaa nyt Makkaratalon 100 %:sesti, n. 32 000 m2. Sponda osti samanaikaisesti Valion Eläkekassalta toimistotalot Espoon Mäkkylässä ja Helsingin Lauttasaaressa.

Polar Kiinteistöjen vähemmistöosuus käsitti 1 600 m2:n toimistotilat Kaivokatu 8:ssa, Tasavalta Myymälät Oy:n vähemmistöosuus n. 270 m2:n myymälä- ja varastotilan ja Valion Eläkekassan vähemmistöosuus n. 640 m2:n osuuden ravintolatilasta.
Espoon Mäkkylässä sijaitseva toimistotalo Kalkkipellontie 2:ssa on n. 3 800 m2 ja Lauttasaaressa Itälahdenkatu 20:ssa n. 2 000 m2.

Makkaratalon koko osakekannan omistus antaa Spondalle paremmat mahdollisuudet jatkaa kiinteistön kehittämissuunnitelmia. Spondan tavoitteena on uudistaa Makkaratalo ja tehdä siitä monipuolinen ja toimiva kauppakeskus. Makkaratalon kortteli kuuluu osana Helsingin kaupungin kävelykeskustan laajentamissuunnitelmiin, joiden tarkoituksena on elävöittää aluetta.

Sponda Oyj on kiinteistösijoitusyhtiö, joka omistaa ja vuokraa korkealuokkaisia toimisto-, liike- ja logistiikkakiinteistöjä pääkaupunkiseudun parhailla liikepaikoilla.
Sponda on Helsingin Pörssin suurin kiinteistösijoitusyhtiö.