Jaakko Pöyry Group nimetty Kymin PK8:n uusinnan pääsuunnittelijaksi

Jaakko Pöyry Oy, joka on osa Jaakko Pöyry Group –konsernia, on saanut tehtäväkseen UPM-Kymmene Oyj:n Kuusankoskella sijaitsevan Kymi Paper Oy:n PK8:n uusinnan kokonaissuunnittelun. Jaakko Pöyryn suunnittelutoimeksianto, johon osallistuvat myös JP-Suunnittelu Oy:n Kouvolan toimisto ja JP-Kakko Oy, sisältää hankkeen kokonaissuunnittelun mukaan lukien tehdassuunnittelun ja rakenne-suunnittelun. Suunnittelusopimuksen arvo on noin 7,5 miljoonaa euroa.

Investointihanke käsittää paperikoneen uusinnan sekä uuden jälkikäsittelylinjan sisältäen uuden päällystyskoneen sekä muut tarvittavat paperin jälkikäsittelylaitteet.

Vuonna 1983 käynnistyneen PK8:n tuotantosuunta tullaan muuttamaan tuottamaan päällystettyjä hienopapereita. Samalla koneen tuotantokyky nousee noin 400 000 tonniin vuodessa.

Saatu toimeksianto perustuu UPM-Kymmenen ja Jaakko Pöyryn pitkäaikaiseen yhteistyöhön tehdashankkeiden toteuttamisessa.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Erkki Pehu-Lehtonen