Telenor billigst til Sverige, Storbritannia og USA

–Vi tilbyr historisk lave utenlandspriser med dette priskuttet, sier Nomeland. Den nye prisen til Sverige blir 70 øre/min., noe som er en reduksjon på 29 prosent. Til Storbritannia (England Skottland, Wales og Nord-Irland) går prisen ned med 38 prosent til 80 øre/min. Og ny pris til USA er 1 krone/min., et priskutt på hele 41 prosent.

Mer rabatt
I tillegg til priskuttet kan privatpersoner få inntil 15 prosent rabatt på denne samtaletypen. Laveste pris for en samtale til Sverige blir da 59,5 øre/min. Til Storbritannia 68 øre/min, og til USA 85 øre/min. For bedriftsmarkedet finnes det gode rabattprogrammer som sikrer bedriftskundene konkurransedyktige priser på den totale telefonregningen.

For de øvrige priskuttene, se Internett: www.telenor.no/priser/telefon/utenlands.shtml

Startprisen heves med 4 øre for alle fasttelefonsamtaler
Fra 1. juli vil startprisen øke med 4 øre for alle samtaler med fasttelefon. Den nye startprisen blir 49 øre. –Dette vil ikke undergrave prisreduksjonene vi nå kommer med, fastslår Nomeland. Han sier at Telenors kunder samlet sett får en netto prisreduksjon. –Med våre rabattprogrammer har alle privatkunder også mulighet til å oppnå inntil 20 prosent avslag på startprisen. Laveste startpris blir da 39,2 øre, avslutter han.