FINN.no fester grepet i eiendomsmarkedet

FINN.no AS (FINN) er nå kommet til enighet med eiendomsmeglerne Krogsveen, Eiendomsmegler 1, NOR Eiendom, OBOS og Nylander om inngåelse av langsiktig avtale som innebærer at FINN velges som preferert markedsføringskanal på internett. DnB Eiendom tegner også langsiktig partneravtale med FINN. Meglerne får tilsammen en eierandel i FINN Eiendom på ca. 15%. FINN Eiendoms omsetning utgjør i dag ca. 1/3 av FINNs totale omsetning.

FINN har i dag også kjøpt Meglernett fra Norges Eiendomsmeglerforbund. Avtalen innebærer at Meglernett som databaseløsning blir nedlagt. Alle kunder av Meglernett, samt medlemmer av Norges Eiendomsmeglerforbund, får et introduksjonstilbud fra forbundet og FINN om å bli med videre på FINN. Videre innebærer samarbeidet, som avtalefestes til 3 år, at FINN skal drifte og utvikle Norges Eiendomsmeglerforbunds intranett-løsning. Materiell til prisstatistikk vil også komme fra nettstedet.

FINN har som målsetning å være ledende innen rubrikkannonsering på internett og er nå i ferd med å styrke posisjonen med de inngåtte avtaler for eiendom.