METSON HYDRAULIIKKAYKSIKÖN NIMEKSI SANTASALO HYDRAULICS

Metso-konsernin koneteknologian liiketoiminta-alueeseen kuuluvan Valmet Hydraulics Oy:n nimi on muutettu tänään Santasalo Hydraulics Oy:ksi, koska yksikkö on osa vaihteisiin ja komponentteihin erikoistunutta Santasalo-ryhmää. Santasalo Hydraulics kehittää, markkinoi ja toimittaa hydrostaattisen voimansiirron laitteita ja ratkaisuja sekä huoltopalveluja lähinnä liikkuviin työkoneisiin. Yrityksen palveluksessa on 110 henkilöä Suomessa. Vuonna 1999 yrityksen liikevaihto oli 17 miljoonaa euroa.

Metson vaihteet ja komponentit –ryhmä (Santasalo) kehittää, valmistaa ja toimittaa teollisuusvaihteita ja hydraulimoottoreita ja näihin liittyviä huoltopalveluja sekä tarjoaa koneenrakennukseen liittyviä suunnittelu-, valmistus- ja asiantuntijapalveluita. Vuonna 1999 ryhmän liikevaihto oli 103 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä noin 1250.

Metso-konserni on prosessiteollisuuden koneiden ja järjestelmien maailmanlaajuinen toimittaja. Metson liiketoiminta-alueet ovat kuitu- ja paperiteknologia, automaatio- ja säätöteknologia sekä koneteknologia. Vuonna 1999 Metso-konsernin liikevaihto oli 3,4 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 23 000. Metson osakkeet noteerataan Helsingin ja New Yorkin pörsseissä.