Adcore förvärvar franska Groupe G Consultants

Adcore finns nu elva länder och förvärvet i Frankrike och Belgien innebär dels en strategisk inbrytning på den mycket expansiva franska marknaden, dels en ytterligare förstärkning av Adcores position som Europas ledande "Digital Business Creators" med 300 strategikonsulter och totalt närmare 1600 anställda.

Groupe G, med kontor i Paris och Bryssel, har en kundlista som innehåller flera av Europas ledande företag och en av branschens bästa lönsamhetsnivåer per konsult. Under 1999 omsatte företaget över 6 miljoner Euro och förväntas omsätta över 8 miljoner Euro under innevarande år. Tillväxttakten har varit över 30 procent per år under de senaste tre åren, och förväntas öka ännu mera de närmaste åren

- Groupe G är ett mycket kvalificerat företag med seniora management- och strategikonsulter med internationell erfarenhet. Företaget visar god lönsamhet, tillför intressanta kunder inom såväl bank/finans/försäkring som inom industriområdet. Vi har nu totalt 1600 medarbetare i elva länder, varav närmare 300 är strategikonsulter, vilket ger oss en unik position på marknaden. Groupe G förstärker vår närvaro i Europa och öppnar dörren till den mycket intressanta franska marknaden, säger Göran Wågström, VD och koncernchef på Adcore.

- Adcore är Europas ledande "Digital Business Creators", och jag är mycket glad att vi nu blir delaktiga i Adcore-koncernen. Vi har båda seniora konsulter med stark strategisk kompetens samt internationell erfarenhet, vilket gör att våra företag passar mycket bra ihop, säger Serge de Ganay, VD och grundare av Groupe G.

Groupe G kommer att konsolideras fr o m 1 juli. Integrationsprocessen inleds omedelbart .

Stockholm den 3 juli 2000
Adcore AB (publ)