NY KONTRAKT TIL PROSAFE

Ocean Oil har forlenget kontrakten for bruk av riggen Safe Jasminia med ytterligere 91 dager fra 11. juni 2000. Kontrakten, som er en bareboat kontrakt, har en verdi på ca. kr. 29 mill.

Forlengelsen er en bekreftelse på styrken i det meksikanske markedet, hvor det forventes høy aktivitet i forbindelse med utbyggingen av Kantarell feltet de nærmeste årene. Selskapet forventer basert på dette å ha minimum 4 rigger posisjonert i Mexico i 2001.

ProSafe har p.t. 100% utnyttelse av selskapets flåte.

ProSafe ASA, som består av forretningsområdene Offshore Support Services, Offshore Drilling & Related Services og Technology & Engineering, er størst innenfor plattformboring på norsk sokkel, og er verdens ledende operatør av bolig- og service rigger, der selskapet i dag eier 6 av verdens totalt 8 enheter. Selskapet innehar i tillegg ledende posisjoner innenfor utstyr knyttet til borevæske prosessen og offshore fabrikasjon gjennom datterselskapene Procon Engineering og Consafe Engineering. Selskapet er notert på Oslo Børs med ticker kode PRS.

Tananger, 5. juli 2000