Wilson hallitsi Wimbledonissa

Tenniksen ykkösmerkki Wilson oli ennennäkemättömän voitokas kaikissa neljässä finaalissa. Sekä naisten että miesten sarjassa Wilsonin mailoilla pelasivat molemmat kaksinpelin mestarit sekä kaikki neljä nelinpelin mestaria.

- Olen ollut alalla 20 vuotta, enkä muista milloin viimeksi yksi urheiluvälinevalmistaja on napannut kaikki merkittävimmät sijoitukset grand slam -turnauksessa, kertoo Wilsonin tennisdivisioonan johtaja John Embree . Tämä erinomainen saavutus kertoo myös Wilsonin mailoissa käytetyn teknologian vahvuudesta kaikilla tenniksen tasoilla, aina ammattilaispelaajista harrastelijoihin.

Pete Sampras, joka pelaa Wilsonin Pro Staff 6.0 -mailalla, teki historiaa voittaessaan seitsemännen kerran Wimbledonissa ja ottaessaan samalla 13:nnen grand slam -voittonsa. Sampras vei näin australialaiselta Roy Emersonilta grand slam -voittojen kuninkuuden. Venus Williams päihitti mestaruutta puolustavan Lindsay Davenportin ollen ensimmäinen afroamerikkalainen naismestari Wimbledonissa 42 vuoteen. Williamsin voitokkaat sisarukset, Venus ja Serena saavuttivat myös naisten nelinpelin mestaruuden, joka oli heidän kolmas grand slam -nelinpelivoittonsa vuoden 1999 Ranskan ja USA:n avoimien turnausten lisäksi.

Mark Woodforde ja Todd Woodbridge, jotka molemmat pelaavat Wilsonin Hyper Pro Staff 5.0-mailoilla, ottivat jo kuudennen miesten nelinpelin voittonsa Wimbledonissa. Australialaiskaksikolla on nyt yhteensä 11 grand slam -titteliä ja 60 voittoa hallussaan.

Wilsonin mailojen Hyper Carbon -teknologia esiintyi näyttävästi myös Ranskan avoimissa, jossa Wilsonin ammattilaispelaajat olivat mukana kolmessa finaalissa. Sports Marketing Survey'n alkuvuodesta Yhdysvalloissa tekemän tutkimuksen mukaan Wilsonin Hyper Carbon -mailat ovat neljän eniten myydyimmän mailan joukossa. Ensimmäisenä listalla on Hyper Hammer 5.3 ja kolmanneksi ja neljänneksi myydyimpiä mailoja ovat Hyper Hammer 6.3 ja Hyper Hammer 4.3. Näitä mailoja käyttävät myös Davenport sekä Serena ja Venus Williams.

Amerin tytäryhtiö Wilson Sporting Goods on maailman johtavia urheiluvälinevalmistajia. Maailman tennismailamarkkinoista Wilsonin osuus oli viime vuonna 34 %. Sen mailapeliliiketoiminnan vuoden 1999 liikevaihto oli 225 miljoonaa euroa (1,3 miljardia markkaa) eli 27 % Amer-yhtymän liikevaihdosta.

Lisätietoa Wilsonin tuotteista löytyy yhtiön kotisivuilta www.wilsonsports.com.

AMER-YHTYMÄ OYJ
Viestintäosasto