UMOE OLJE OG GASS AS TILDELER PROSAFE KONTRAKT PÅ BOREVÆSKEUTSTYR OG ENGINEERING SUPPORT PÅ OSEBERG C

ProSafe ASA sitt heleide datterselskap Procon Engineering AS er tildelt kontrakt av Umoe Olje og Gass AS for levering av borevæskeutstyr og teknisk støtte knyttet til engineering, bygging, testing og igangkjøring av ny boreslam-modul på Oseberg C. Kontrakten har en verdi på ca kr 28 millioner. Oppstart vil skje umiddelbart og arbeidet skal være ferdig i juni 2001.

Tildelingen bekrefter Procon Engineering sin ledende posisjon innenfor design og levering av borevæskesystemer.

ProSafe har den siste måneden fått tildelt nye kontrakter i størrelsesorden kr 148 mill.

ProSafe ASA, som består av forretningsområdene Offshore Support Services, Offshore Drilling & Related Services og Technology & Engineering, er størst innenfor plattformboring på norsk sokkel, og er verdens ledende operatør av halvt-nedsenkbare service-rigger, der selskapet i dag eier 6 av verdens totalt 8 enheter. Selskapet innehar i tillegg ledende posisjoner innenfor utstyr knyttet til borevæskeprosessen og offshore fabrikasjon gjennom datterselskapene Procon Engineering og Consafe Engineering.

Selskapet er notert på Oslo Børs med ticker kode PRS.

Tananger, 27. juli 2000