Nokialta markkinoille uusi langaton chat –palvelu ryhmäviestintään

Nokia tuo markkinoille uuden FriendsTalk -palvelun, joka mahdollistaa langattoman chat-toiminnon käytön samanaikaisesti useamman ihmisen välillä (multipoint chat). Palvelun avulla matkapuhelinoperaattorit ja palveluntarjoajat voivat tarjota interaktiivista chat-palvelua edelleen omille matkapuhelinasiakkailleen.

Langaton chat on helppo ja tehokas tapa viestiä ryhmien välillä esimerkiksi ystävien ja harrastusryhmien kesken. Palvelussa käyttäjä voi liittyä joko avoimille chat-palstoille tai luoda omia suljettua chat-palstoja. Tämän jälkeen hänellä on mahdollisuus osallistua ja seurata matkapuhelimen avulla chat-keskustelua ja lähettää viestejä usealle vastaanottajalle samanaikaisesti. FriendsTalk –palvelu tarjoaa käyttäjälle tarvittaessa myös anonymiteetin nimimerkkien avulla sekä käyttöprofiilin muokkauksen.

Internet-pohjainen chat-palvelu on tällä hetkellä yksi suosituimmista henkilökohtaisista viestintätavoista ja tekstiviestejä lähetetään kuukausittain noin 8 miljardia maailmassa. Näiden kahden viestintätavan yhdistäminen langattoman chat-palvelun avulla lisää osaltaan asiakasuskollisuutta ja tuo operaattoreilla ja palveluntarjoajille lisää liikevaihtoa. Matkapuhelimen käyttäjälle se tuo uuden viestintämahdollisuuden.

Nokia FriendsTalk –palvelu tukee aluksi tekstiviesti- ja USSD (Unstructured Supplementary Service Data) -pohjaisia teknologioita ja on suunniteltu toimimaan myös WAP- ja GPRS-liittymissä. Se mahdollistaa langattoman chat-toiminnon puhelimesta riippumatta. Tulevaisuudessa palvelu yhdistään kolmannen sukupolven matkapuhelinverkkojen tarjoamaan multimedia-viestintään. FriendsTalk –palvelu on nopea asentaa operaattoreiden nykyisiin matkapuhelinverkkoihin, mikä tarjoaa palvelun joustavan sovittamisen kasvavien tarpeiden mukaan.

Lisätietoja antaa

Viestintäjohtaja Arja Suominen