Nokia avaa seuraavan sukupolven testaus- ja järjestelmäintegrointikeskukset Ranskaan

Nokia on avannut Pariisissa keskuksen, jossa testataan kolmannen sukupolven järjestelmien verkkointegrointia ja Nokian verkkoelementtien yhteensopivuutta muiden valmistajien laitteiden kanssa.

Laboratorio vastaa Nokian 3G-verkkolaitteiden ja muiden valmistajien laittein yhteensopivuudesta. Testit koskevat 3G-runkoverkkoa, Internet-verkkojärjestelmää, radioverkkoa, tukiasemia ja päätelaitteita. Laboratorio mahdollistaa laitteiden yhteensopivuuden testauksen varhaisessa vaiheessa jo ennen kuin ne ovat kaupallisesti saatavilla.

Nokia on avannut Pariisissa myös keskuksen, josta operaattorit ja palveluiden tarjoajat saavat täydelliset järjestelmäintegrointipalvelut koskien seuraavan sukupolven järjestelmiä sekä langattoman Internetin teknologioita ja sovelluksia.

Järjestelmäintegrointikeskus auttaa Nokian asiakkaita integroimaan omiin järjestelmiinsä Nokian toimittamat laskutustietojen keruu- ja prosessointijärjestelmät, langattoman Internetin perusjärjestelmät ja tuotteet, verkonhallintajärjestelmät, multimediaviestikeskukset ja muut vastaavat järjestelmät. Lisäksi keskuksessa kehitetään kokonaisratkaisuja asiakkaille, jotka haluavat tarjota multimediapalveluita ja sovelluksia omille asiakkailleen.

Järjestelmäintegrointikeskus tukee sekä yritys- että yksityisasiakkaille tarkoitettuja langattoman Internetin sovelluksia ja teknologioita. Aluksi keskus palvelee vain Ranskan markkinoita ja toimintaa laajennetaan myöhemmin.

Lisätietoja antaa:

Viestintäjohtaja Arja Suominen