Telenor gir ut landsdekkende telefonkatalog i Litauen

Avtalen mellom Telenor Media Litauen og det statseide telefonselskapet Lietuvos Telekomas (LT) ble offisielt undertegnet i dag. Gjennom avtalen legges det også opp til å publisere telefonkatalogene på Internett. For Telenor er dette en strategisk viktig avtale som befester konsernets posisjon som den største katalogutgiver i de baltiske statene.

Telenor Media Litauen vil publisere telefonkataloger i samtlige av landets ti distrikter. Telefonkatalogene kommer i et opplag på 500 000 eksemplarer og blir den eneste landsdekkende telefonkatalogen i Litauen. Privatkunder vil motta telefonkataloger annenhvert år, mens næringskunder får telefonkataloger hvert år.

Gjennom satsingen til Telenor Media Litauen vil to nye telefonkataloger bli skapt og lansert på internett. Websiden www.infoplius.lt , som er administrert av Telenor Media Litauen, vil inneholde informasjon om næringskunder, mens LT`s webside www.118.lt vil inneholde informasjon om private kunder. Det vil bli mulig å få adgang til begge på www.takas.lt

Telenor Media Litauen vil være salgskanal for alle de tre Gule sider-produktene: Katalog, opplysningstjeneste og Internett. I Litauen vil Telenors katalogselskap også kontinuerlig levere oppdaterte databaseoppysninger til landets nasjonale opplysningstjeneste“118”.

I tillegg til Baltikum driver Telenor med katalogvirksomhet i Frankrike, Spania, Russland, Polen, Tsjekkia og Finland.