NetCom og Schibsted Telecom inngår strategisk samarbeid om utvikling av mobile tjenester.

NetComs målsetting er å være ledende på leveranse av mobile tjenester gjennom sine internett portaler, slik som ungdomsportalen mother.no. Hensikten med dette samarbeidet er å øke tilbudet av spennende tjenester som blir tilgjengeliggjort via disse portalene. Avtalen omfatter også utvikling av mobile tjenester med tanke på de nye mobile teknologiene GPRS og UMTS som kommer i nær fremtid.

- Dette er en spennende avtale for oss, fordi det tilfører oss en partner med høyt kompetansenivå innenfor innhold og innholdstjenester med fokus på utvikling av mobile tjenester. Når de i tillegg har noen av landets sterkeste innholdsleverandører og merkenavn som eiere slik som VG og Aftenposten, bør dette gi våre kunder en rekke nye og unike tjenester, sier Internettdirektør i NetCom, Sondre Aarrestad.

- Et samarbeide med NetCom er helt i tråd med vår strategi. Vår målsetning er å finne noen få strategiske partnere som vi kan samarbeide med om å utvikle og distribuere nye mobile tjenester. Alliansen med NetCom er i så måte svært viktig for oss, sier Direktør i Schibsted Telecom, Per Håkon Fasting.

Rammeavtalen som nå er signert blir nå videreført i det konkrete arbeidet med å ta frem og lansere tjenester. Målsettingen er å ha de første tjenestene på markedet i løpet av første kvartal.