METSO TÄYDENTÄÄ SÄÄTÖTUOTTEIDENSA TARJONTAA

Metso Automation on ostanut yhdysvaltalaisen Valvcon Corporationin Milfordista, New Hampshirestä. Valvcon on johtava sähköisten toimilaitteiden ja venttiilien automaatioratkaisujen suunnittelija ja valmistaja. Yritysosto laajentaa Metso Automationin tuotevalikoimaa ja vahvistaa sen strategista asemaa automaatioliiketoiminnassa.

Valvconin tuotteita käytetään maailmanlaajuisesti kemian-, öljy- ja kaasu-, voimansiirto- ja elintarviketeollisuuden prosesseissa sekä vedenkäsittelyssä ja -kuljetuksessa. Valvconin tuotteet ja sovellukset täydentävät Metso Automationin säätötuotteiden valikoimaa. Laajentuneen tuotevalikoiman ansiosta Metso Automation pystyy palvelemaan asiakkaitaan paremmin täydellisillä automaatiotoimituksilla.

Valvcon on perustettu 1986 ja se toimittaa elektronisia toimilaitteita prosessiteollisuudelle. Valvconin liikevaihto on kasvanut viiteen miljoonaan dollariin vuonna 2000 ja se työllistää n.
10 henkilöä.

Metso-konserni on prosessiteollisuuden koneiden ja järjestelmien maailmanlaajuinen toimittaja. Konsernin automaatio- ja säätöteknologian liiketoiminta-alue Metso Automation kehittää ja toimittaa prosessiautomaatioon ja virtauksensäätöön liittyviä ratkaisuja sellu-, paperi-, öljynjalostus-, petrokemian- ja kemianteollisuudelle sekä energian tuotantoon. Metson muita ydinliiketoimintoja ovat kiven ja mineraalien käsittelyä harjoittava Metso Minerals sekä kuitu- ja paperiteknologian kokonaistoimittaja Metso Paper. Vuonna 2000 Metso-konsernin liikevaihto oli 3,9 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 22 000. Metson osakkeet noteerataan Helsingin ja New Yorkin pörsseissä.