Fortsatt god vekst og ordreinngang i Hexagon Composites

Hexagon -konsernet oppnådde første halvår 2002 en omsetning på MNOK 140 (68,7). Driftsresultatet før goodwillavskrivninger ble MNOK 2,9 ( -0,2).

Ragasco AS hadde første halvår 2002 en omsetning på 56,1 MNOK. Driftsresultat før goodwillavskrivninger ble MNOK 3,6.  Bedriften har i 2. kvartal bygd om produksjonslinjen til også å kunne produsere 5-kg propangassbeholdere og dette har påvirket resultatet i negativ retning pga driftsstans. Det forventes en forbedring i resultatet andre halvår.

Devold AMT AS omsatte komposittarmeringer  for MNOK 61,9. I forhold til i fjor er dette en vekst på MNOK 16,4 eller 36%. Driftsresultat ble MNOK 3,5 ( 2,5). Forventet økning i salg mot vindkraftindustrien første halvår  ble ikke realisert fullt ut p.g.a. forsinkelser med typegodkjenning. Det forventes imidlertid en betydelig økning i salget til vindkraftindustrien og resultatforbedring i 2.halvår 2002.

Comrod AS fikk i perioden et salg på MNOK 22,0 (23,1). Driftsresultat før goodwillavskrivninger ble MNOK -1,4 (0,5). Aktiviteten i det militære markedssegmentet er forsatt lav mens aktiviteten i det marine segmentet er positiv. Selskapet vant i vår en kontrakt med det britiske forsvaret på ca MNOK 150.  Comrod AS har de senere årene vunnet alle åpne forsvarskontrakter i den vestlige verden på antenneområdet med ett unntak.

Styret er tilfreds med markedsutsiktene og ordreinngangen for alle forretningsområder og forventer at konsernet vil levere et positivt resultat for 2002 som helhet.

Vennligst bruk følgende link for "Delårsrapport 1. halvår 2002" :

Kontaktperson:
Adm.dir. Erik Espeset
tlf 70116436 (k) og 90520033(m)

Kvartalsrapport Q2 2002