BP går trådløst med Telenor

Med trådløs nettverksløsning fra Telenor Business Solutions (TBS) vil BP gi bedriftens ansatte og gjester, som konsulenter, kunder og partnere, høyhastighets trådløs internettilgang på bærbar og håndholdt PC. Dette gjør at BP oppnår kostnadsreduksjoner, blant annet forbundet med å gi konsulenter tilgang til interne datasystemer. Der BP tidligere måtte utstyre konsulenter med BPs egne PC-er, vil selskapet nå kunne gi trådløs internettilgang for konsulentenes egne PCer.

”Vi har tidligere hatt betydelige kostnader forbundet med å gi våre konsulenter tilgang til de nødvendige datasystemene i BP. Det løser vi nå enkelt og rimelig gjennom trådløs tilgang. Konsulentene kan bruke egne PC-er og koble seg opp til BP via det trådløse nettet og internett via en såkalt Virtual Private Network – klient (VPN-klient), og vi kutter våre driftskostnader forbundet med dette,” sier datasjef Tor Minsaas i BP.

”Med trådløs teknologi kan bedrifter og organisasjoner realisere løsninger som både forenkler brukernes hverdag og sparer organisasjonen for kostnader. Vi forventer at flere følger etter BP, som raskt har grepet mulighetene denne teknologien byr på,” sier Anders Hauglie-Hanssen, divisjonsdirektør i Telenor Business Solutions.

Om Telenor Business Solutions

Telenor Business Solutions fornyer og forenkler IT - og kommunikasjonsløsninger for et nasjonalt, nordisk og europeisk bedriftsmarked. Vi betjener organisasjoner i alle segmenter med løsninger for tale- og datakommunikasjon, avanserte nettverksløsninger, outsourcing av applikasjonsdrift samt konsulenttjenester. Selskapet har 4500 ansatte i 10 land, og kan med sin internasjonale tilstedeværelse og infrastruktur betjene kunder på tvers av landegrenser.