Nokian toimittaa EDGE-teknologiaa maailmanlaajuisesti

Nokia on aloittanut EDGE-verkkolaitteiston volyymitoimitukset kaikissa maanosissa. EDGE-teknologia toimii kaikilla merkittävillä GSM-taajuksilla (800, 900, 1800 ja 1900 MHz). Nokia oli myös ensimmäinen verkkotoimittaja, joka aloitti EDGE-laitteiston volyymitoimitukset.

Ensimmäiset toimitukset aloitettiin Pohjois- ja Etelä-Amerikassa vuoden 2001 loppupuolella. Myös Euroopassa ja Aasiassa volyymitoimitukset alkoivat tämän vuoden ensimmäisellä vuosipuoliskolla, ja vuoden puolessävälissä päästiin jo täyteen tuotantovalmiuteen.

EDGE (Enhanced Data Rates for Global Evolution) on kolmannen sukupolven matkapuhelinteknologia, joka toimii olemassaolevilla GSM-taajuuksilla. EDGE on luonteva jatkumo GSM/GPRS-verkkoihin ja sen avulla verkon kapasiteettia voidaan edelleen parantaa. EDGE-teknologian avulla operaattorit voivat tarjota suurempia tiedonsiirtonopeuksia tarvitsevia palveluita.

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjä-ystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matka-puhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja antavat:
Nokia Networks