Rett på Nett med Telenor

"Rett på Nett er en produktpakke for dem som er nysgjerrig på Internett, men som ennå ikke har kommet seg på nett," sier divisjonsdirektør Knut Haakon Nilsen i Telenor Plus. "Fortsatt er det slik at mange kvier seg for å utforske Internett på grunn av alt det medfører av ekstraarbeid, som utvelgelse av pc, opprettelse av abonnement, opplæring osv. Med produktet Rett på Nett mener vi at vi dekker dette behovet i markedet," sier Nilsen.

Foruten levering på døren av ferdig konfigurert pc med montering og opplæring hjemme hos kunden, vil kundene få programvare, ISDN-kort, rabatt på bruk av hjemmetelefon og Internett samt personsvar uten abonnement. Disse kundene er også prioritert dersom skulle være nødvendig å kontakte kundeservice i Telenor Plus. Prisen for Rett på Nett er 8990,- kr. ISDN-etablering kommer i tillegg.

Utviklingen av Rett på Nett har kommet i stand i nært samarbeid med Senior Norge.

"Foreningen Senior Norge er glad for at Telenor nå lanserer produktet Rett på Nett," sier organisasjonsdirektør Rune Kvevik. "Siden oppstarten i 1998 har foreningen vært opptatt av at godt voksne mennesker skal ha enkel tilgang til Internett. Hovedgrunnen til dette er at vi vil motvirke generasjonskløftene som oppstår når en ny teknologi blir innført og den ikke er like tilgjengelig for alle. I tillegg kan det spares mange penger på å bruke Internett-tjenester istedenfor dyre manuelle tjenester. Internett kan i en del tilfeller motvirke den største folkesykdommen i Norge, nemlig ensomhet, sier Kvevik.

De som ønsker det nye produktet kan ringe gratis på tlf 800 30 020.

Telenor Plus
Telenor Plus er ett av fire kjerneområder i Telenor-konsernet. Telenor Plus tilbyr kommunikasjonsløsninger innen fasttelefoni, Internett og bredbånd, samt tv- og innholdstjenester rettet mot privatmarkedet. Telenor Plus har i overkant av 3200 ansatte og er delt inn i divisjonene Broadcast, Content & Interactive Services, Telefoni & Internett og Kundeservice.

Foreningen Senior Norge
Senior Norge er en politisk uavhengig forening som skal påvirke og endre norsk seniorpolitikk. Foreningen skal være et sterkt og uredd talerør for seniorenes sak i mediene. I tillegg skal foreningen gi juridisk rådgivning og informere medlemmene om rettigheter vedrørende pensjon og sosiale tjenester.