Nokian ja IMG:n yhteistyö käynnistää multimediaviestipalvelut

Rattaat pyörivät nyt kohti jännittäviä uusia multimediaviestipalveluita, kun Nokia ja kansainvälinen urheilujärjestäjä IMG ovat sopineet yhteistyön aloittamisesta.

Nokia ja IMG kehittävät yhdessä Essential Sports -nimistä MMS-urheilukalenteripalvelua, joka välittää urheilukuvia ja -uutisia sekä säännöllisiä päivityksiä ja selostuksia urheilufanien kännyköihin. Yhteistyöhöllään yhtiöt pyrkivät todistamaan, että markkinat ovat valmiina multimediaviestipalveluihin, jotka merkitsevät uusia, kannattavia tulonlähteitä operaattoreille.

Essential Sports'in sisältö räätälöidään eri alueiden - Euroopan, USA:n ja Tyynenmeren alueen - makutottumuksia vastaavaksi. Palvelu on Nokian operaattoriasiakkaiden saatavilla, ja nämä voivat brändätä palvelun haluamallaan tavalla.

Nokialla on pitkä kokemus multimediaviestiratkaisuista. Sillä on noin 40 MMS-asiakasta ja multimediaratkaisuja otetaan koko ajan lisää käyttöön. Multimediaviestit ovat tämän päivän palveluita matkapuhelinasiakkaille ja ne kuuluvat Nokian ja koko teollisuudenalan strategisiin kasvualueisiin.

Multimediaviestejä voidaan lähettää MMS-puhelimien välillä ja Nokian Multimedia Terminal Gateway -yhdyskäytävän avulla myös tavallisiin matkapuhelimiin. Nokian ratkaisu tarjoaa muun muassa sisällön tallennusmahdollisuuden, MMS-puheviestit, sähköpostiyhteyden sekä joukon push- ja pull-sovelluksia.

Nokian multimediaratkaisun avulla matkapuhelinasiakkaat voivat lähettää ja vastaanottaa viestejä, joissa yhdistyvät teksti, kuvat, grafiikka ja ääni. Nokian kamerapuhelinmallit, 7650 ja 3650, osaltaan vahvistavat yhtiön uskoa MMS:ään.

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjä-ystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matka-puhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja antaa:

Nokia Networks