METSO TOIMITTAA KARTONGINVALMISTUSTEKNOLOGIAA NINE DRAGONS PAPERILLE KIINAAN

Metso Paper toimittaa kartonginvalmistusteknologiaa kiinalaiselle Dong Guan Nine Dragons Paper Industries -yhtiölle. Toimitus on osa Guandongin provinssiin Dong Guaniin rakennettavaa uutta kartonkikonetta, jonka on suunniteltu käynnistyvän lokakuussa 2003. Tilauksen arvoa ei julkisteta.
Toimitukseen sisältyy neljä perälaatikkoa, viiraosa sisältäen formerin, rullain, pituusleikkuri sekä apu- ja lisälaitteita, kuten hydrauliikka- ja ohjausjärjestelmiä. Uudella koneella valmistetaan päällystettyä kierrätyskuitukartonkia ja valkoista sellukartonkia.
Nine Dragons Paperin uusi kartonkikone on kolmas kartonkikoneinvestointi vuoden 1999 jälkeen. Metso Paper toimitti aiemmat kaksi konetta.
Nine Dragons on Aasian suurin pakkauskartonkien tuottaja, jonka Guangdongin tehtaan nykyinen vuotuinen tuotantokapasiteetti on yli miljoona tonnia. Nine Dragons on America Chung Namin tytäryhtiö. Amerikkalainen emokonserni on toiminut Kiinan paperiteollisuudessa 1980-luvun lopulta asti.

Metso-konserni on prosessiteollisuuden koneiden ja järjestelmien sekä huolto- ja asiantuntijapalvelujen maailmanlaajuinen toimittaja. Konsernin ydinliiketoimintoja ovat kuitu- ja paperiteknologia (Metso Paper), kiven ja mineraalien käsittely (Metso Minerals) sekä automaatio- ja säätöteknologia (Metso Automation). Vuonna 2001 Metso-konsernin liikevaihto oli 4,3 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 30 000. Metson osakkeet noteerataan Helsingin ja New Yorkin pörsseissä.