F. van Lanschot Bankiers NV: Ducatus keert € 2,16 interimdividend uit.

Eenmalig interimdividend.

Ducatus NV, een beleggingsmaatschappij van F. van Lanschot Bankiers NV, keert per 22 januari 2003 een contant interimdividend over 2002 uit van € 2,16 per gewoon aandeel. De uitkering komt tegemoet aan de wensen van institutionele beleggers die in toenemende mate de aandeelhouders van Ducatus vormen.

Ducatus heeft een dividendbeleid dat inhoudt dat aan aandeelhouders - onder voorwaarden -  een zo hoog mogelijk contant dividend wordt uitgekeerd. De hoogte van de uitkering die aandeelhouders nu als interimdividend ontvangen, is gelijk aan het contante dividend over  2001. Deze uitkering is mogelijk aangezien Ducatus - naar het zich nu laat aanzien - over 2002 een aanzienlijk hoger resultaat heeft gerealiseerd dan in 2001.

Dat deze keer is gekozen voor een tussentijdse uitkering houdt mede verband met onzekerheid over eventuele aanpassingen in de fiscale wetgeving. Op basis van recente publicaties heeft Ducatus de verwachting dat de deelnemingsvrijstelling niet zal worden aangetast. Nu er echter enige onzekerheid hieromtrent is ontstaan, heeft Ducatus daarin mede aanleiding gezien thans met een tussentijdse uitkering te komen.

's-Hertogenbosch, 13 januari 2003

Klik op de bijlage voor een volledige versie van het persbericht:

Persbericht 13/01/03