Nokia toimittaa multimediaviestiratkaisun Orangelle Romaniaan

Orange Romania SA on valinnut Nokian multimediaratkaisun (MMS). MMS-ratkaisu on ensimmäinen Romanian markkinoilla. Orange Romania on uusi asiakas Nokialle.

Nokia toimittaa Orange Romanialle MMS-kokonaisratkaisun, johon kuuluvat Nokian MMSC -multimediaviestikeskus, Nokia Multimedia Terminal Gateway -yhdyskäytävä ja Nokia Profile Server -palvelin. Lisäksi sopimukseen kuuluvat verkon asennus-, käyttöönotto-, tuki- ja ylläpitopalvelut sekä projektin hallintapalvelut.

Nokialla ja Orange Romanialla on myös markkinointiyhteistyötä, kuten 'MMS Wallboard' -ratkaisu, jossa matkapuhelinasiakas voi lähettää MMS-viestin Bukarestin ostoskeskukseen tai muihin julkisiin tiloihin sijoitetulle valkokangastaululle, ja näin jakaa viesti suuremman yleisön kanssa.

Nokian multimediaviestiratkaisun avulla MMS-matkapuhelinasiakkaat voivat lähettää ja vastaanottaa viestejä, joissa yhdistyvät teksti, kuvat, grafiikka, ääni ja audiopätkät. Nokia Multimedia Terminal Gateway -yhdyskäytävän avulla MMS-viestin voi lähettää myös sellaiseen matkapuhelimeen, jossa ei ole multimediaviestiominaisuutta.

Nokialla on pitkä kokemus multimediaviestiratkaisuista. Sillä on lähes 50 MMS-asiakasta ja  multimediaratkaisuja otetaan koko ajan lisää käyttöön. Multimediaviestit ovat tämän päivän palveluita matkapuhelinasiakkaille.

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjä-ystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matka-puhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja:

Nokia Networks