Nokia ja Beijing MCC laajentavat GSM-verkkoyhteistyötään Kiinassa

Nokia ja Beijing Mobile Communications Company Limited (BMCC) ovat allekirjoittaneet sopimuksen GSM-verkon laajentamisesta Kiinassa.

Sopimukseen kuuluvat Nokian runko- ja radioverkon laitteet. Lisäksi Nokia toimittaa BMCC:lle GPRS-runkoverkon, verkon hallintapalvelut ja lisäkapasiteettia tekstiviestikeskuksiin. Sopimuksen kokonaisarvo on yli 70 miljoonaa US dollaria.

Verkon laajennus lisää huomattavasti BMCC:n verkon kapasiteettia GSM-liikenteen, tekstiviestien ja GPRS-palveluiden osalta. Beijing MCC on johtava matkapuhelinoperaattori Pekingissä. Nokia on tehnyt yhteistyötä Beijing MCC:n kanssa vuodesta 1994.

Nokia on Kiinan johtavia tietoliikennetoimittajia. Nokialla on Kiinassa yli 20 myyntitoimistoa, kahdeksan yhteisyritystä ja kaksi tuotekehitysyksikköä. Henkilöstömäärä on lähes 5000.

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjä-ystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matka-puhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja antaa:

Viestintäosasto