METSO TOIMITTAA PEHMOPAPERIN VALMISTUSLINJAN PROCTER & GAMBLELLE USA:HAN

Metso Paper toimittaa pehmopaperin valmistuslinjan Procter & Gamblelle Yhdysvaltain Missouriin. Kone otetaan käyttöön vuonna 2004. Tilauksen arvoa ei julkisteta.
Toimitus on osa Procter & Gamblen toimintojen laajennusta Cape Girardeaussa, Missourissa. Uuden koneen käynnistys lisää tehtaan erikoispehmeiden ja pyyhepapereiden tuotantokapasiteettia noin 80 000 tonnilla vuodessa. Tuotteet markkinoidaan Bounty- ja Charmin-nimisinä.
Nyt tilattu kone on kahdeksas samantyyppinen Metso Paperin kone Procter & Gamblelle Yhdysvaltoihin. Kolmen viime vuoden aikana on toimitettu kaksi konetta Cape Girardeauhon ja kaksi Pennsylvanian Meehoopanyssä sijaitsevalle tehtaalle.
Procter & Gamble Company on maailman johtava kuluttajatuotteiden kehittäjä, jakelija ja markkinoija. 165-vuotias yhtiö markkinoi lähes 300 tuotemerkkiä yli 160 maassa. Sen palveluksessa on 102 000 työntekijää lähes 80 maassa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2002 oli
40 miljardia dollaria.
Metso-konserni on prosessiteollisuuden koneiden ja järjestelmien sekä huolto- ja asiantuntijapalvelujen maailmanlaajuinen toimittaja. Konsernin ydinliiketoimintoja ovat kuitu- ja paperiteknologia (Metso Paper), kiven ja mineraalien käsittely (Metso Minerals) sekä automaatio- ja säätöteknologia (Metso Automation). Vuonna 2001 Metso-konsernin liikevaihto oli 4,3 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 30 000. Metson osakkeet noteerataan Helsingin ja New Yorkin pörsseissä.