CellaVision säljer DiffMaster till Universitetssjukhuset i Lund

"Det känns oerhört roligt att CellaVision äntligen får bli lite av  profet i sin egen stad", säger Yvonne Mårtensson, VD CellaVision AB. "Vi har fört en dialog med avdelningen för Klinisk kemi sedan hösten 2000 och de har i olika omgångar utvärderat DiffMaster. Personalen har haft en del specifika krav som vi har arbetet med att tillgodose och nu är båda parter nöjda".

Universitetssjukhuset i Lund har redan från start planerat för den nätverkslösning som CellaVision erbjuder. De avser att installera gransknings­stationer på olika kliniker, vilket innebär att klinikerna får omedelbar tillgång till både analys­resultat och tillhörande cellbilder.

Försäljningen innebär att CellaVisions DiffMaster nu används på de tre största sjukhusen i Öresundsregionen; Rigshospitalet i Köpenhamn, Universitetssjukhuset MAS och Universitetssjukhuset i Lund.

Under enbart december utlevererade CellaVision nio system vilket innebär en stark avslutning på 2002.