KIINALAINEN KEMWATER (YIXING) CO.LTD KOKONAAN KEMIRAN OMISTUKSEEN

Kemwater (Yixing) Co. Ltd valmistaa pääasiassa vedenpuhdistuksessa käytettäviä epäorgaanisia saostuskemikaaleja. Vuotuinen tuotantokapasiteetti on 55 000 tonnia nestemäistä polyalumiinikloridia ja 10 000 tonnia kiinteää polyalumiinikloridia. Lisäksi yhtiön tuotantoon kuuluu ferrikloridi sekä orgaanisista polymereista polydiciandimidi ja polydadmac.

Kemwater (Yixing) toimii Yixingin teollisuuspuiston alueella Yixingin kaupungissa, Jiangsun maakunnassa. Lähimmät suurkaupungit ovat Shanghai ja Nanking.

Tärkeimpiä asiakkaita ovat Kiinan juomaveden tuotantolaitokset ja teollisuuden vesienkäsittelylaitokset. "Myös kunnallinen jätevesien käsittely on tärkeä markkina-alue tulevaisuudessa, koska kemikaalien käyttö laskee jäteveden käsittelykustannuksia verrattuna pelkkään biologiseen käsittelyyn. Tällä hetkellä Kiinassa on meneillään useita jätevesilaitoshankkeita, ja laitosten lukumäärä moninkertaistuu lähivuosien aikana", Kemwater Yixingin toimitusjohtaja Juha Kuikka arvioi.

Kemira on maailman johtava vedenpuhdistuksessa käytettävien epäorgaanisten saostuskemikaalien tuottaja. Yhtiöllä on vesikemikaaliliiketoimintaa 25 maassa, ja Kiina maailman suurimpana yksittäisenä markkina-alueena on kiinnostava laajentumisalue. Epäorgaanisten saostuskemikaalien käyttö kasvaa ja niiden kulutuksen Kiinassa arvioidaan olevan yli kaksi miljoonaa tonnia vuodessa.

Kemiralla on Shanghaissa myös kokonaan omistuksessa oleva paperikemikaaleja markkinoiva yhtiö Kemira Chemicals (Shanghai) Co.,Ltd, joka toimii tiiviissä yhteistyössä Kemwater Yixingin kanssa myyden osittain Yixingissä tuotettuja kemikaaleja paperiteollisuuden sovellutuksiin.

Lisätietoja:
Kemwater (Yixing) Co. Ltd /
Kemira Chemicals (Shanghai) Co., Ltd
Toimitusjohtaja Juha Kuikka
GSM +86-1370 1673 618 (aikaerosta johtuen mahd. yht.otot mielellään ennen klo 16.00)