Tildeling av kontrakt for produksjonsboringstjenester på Hydro-opererte installasjoner

Hydro har på vegne av respektive lisensgrupper, tildelt Prosafe Drilling Services AS kontrakt for produksjonsboringstjenester på seks av plattformene som Hydro opererer på norsk sokkel. Estimert totalverdi av den initielle perioden er omlag 1.3 milliarder kroner.
Kontrakten omfatter boring av produksjonsbrønner og brønnoverhaling på plattformene i Oseberg-området , Brage og Njord.

- Dette er en kontrakt som gir en rekke positive synergieffekter for Hydro og de øvrige rettighetshaverne. Vår strategi med å benytte en leverandør for disse feltene vil gi mulighet for optimal utnyttelse av personell, kompetanse, boreutstyr og - anlegg. Dette vil gi Hydro mulighet til å drive sikker og effektiv kampanjeboring som ivaretar verdiskapning i modne områder, sier sektordirektør Torgeir Kydland i Hydro Drift & Utvinning Norge.

Prosafe Drilling Services AS er tildelt kontrakten etter en samlet vurdering basert på HMS, tekniske- og kommersielle kriterier. Selskapet har hovedkontor i Stavanger og driftskontor i Bergen.

Kontraktens initielle varighet er 3 år med mulighet for forlengelse med inntil 3 x 2 år (opsjoner). Estimert totalverdi av den initielle perioden er omlag 1.3 milliarder kroner.

Mobil
Gisle Johanson