Net Insight lanserar tredje generationens programvara för medie- och Triple Play-operatörer

- Med de nya funktionerna har vi avsevärt förbättrat vårt optiska kontrollplan för automatiserad nätinstallation och förenklat uppsättningen av nya tjänster, säger Bengt J. Olsson, VP of Product Management. För operatörerna innebär det minskade driftskostnader samtidigt som den övergripande kostnadseffektiviteten i nätet förbättras.

NimOS 3.0 har även ett inbyggt övervakningssystem för prestanda som ökar säkerheten och tillförlitligheten i nätet. Systemet är baserat på operatörsstandarden ITU-T G.826 för prestandaövervakning.

Ytterligare nyheter inkluderar en trunkmodul för konfigurering, prestanda- och felhantering av trunkgränssnitt (som finns från OC-3/STM-1 till OC-48/STM-16) som med NimOS 3.0 hanteras på ett nytt konsekvent sätt mellan plattformarna. Dessutom kan samtliga tjänster schemaläggas tidsmässigt för att förbättra resursallokeringen vid ett differentierat tjänsteutbud.

- Kombinationen av multitjänst-funktionalitet med multicastdistribution och kvalificerade funktioner för operatörsstyrning stärker vår position som en ledande leverantör av nätverksutrustning för krävande videolösningar, sammanfattar Bengt J. Olsson.

NimOS 3.0 kommer att vara tillgänglig i maj 2003.

För ytterligare information kontakta:
Bengt J Olsson, VP of Product Management, Net Insight AB.
Tel. 08-685 04 68, e-post: bengt.j.olsson@netinsight.net