Intensjonsavtale med Paladin Expro Ltd for Rubicon

Kontraktsplanen omfatter et program for tilleggsboring, brønnoverhaling og brønnintervensjon. Den estimerte kontraktsverdien basert på boring av tre brønner er GBP 7,7 millioner (NOK 93 millioner). Imidlertid antas det at ytterligere aktiviteter vil sysselsette Rubicon på Montrose plattformen fram til 2006.

Boreoperasjonen er planlagt å starte i løpet av fjerde kvartal 2004. Tekniske forstudier samt mobilisering av riggen har allerede begynt.

Anbudet som resulterte i intensjonsavtalen har blitt gjennomført ved bruk av ressurser fra Prosafe Drilling Services sin nye "Well Technology and Operations" (WTO) enhet samt ekspertise fra Prosafe sin erfarne teknologi- og prosjektavdeling. Prosafe er av den oppfatning at denne kontrakten viser at det er behov for unikt utstyr som Rubicon, og at dette representerer et viktig steg framover innenfor vårt strategiske satsingsområde på økt oljeutvinning og brønnaktiviteter. Aktiviteter relatert til økt oljeutvinning vil i stigende grad være viktig, og er forventet å påvirke aktiviteten i Nordsjøen i positiv retning.

Prosafe er verdens ledende eier og operatør av halvt-nedsenkbare bolig- og servicerigger, den største aktøren innen plattformboring i nordsjøen, og en ledende eier og operatør av flytende produksjons- og lagringsfartøyer utenfor nordsjøen. Prosafe omsatte for NOK 2,9 milliarder i 2003 og sysselsetter ca 2000 personer. Prosafe har operasjoner i Nordsjøen, Sørøst-Asia, India, Egypt, Vest-Afrika og Mexicogolfen. Hovedkontoret ligger i Stavanger. Prosafe er notert på Oslo Børs med ticker kode PRS. Ytterligere informasjon om selskapet er tilgjengelig på www.prosafe.com

Tananger, 10 mai 2004