Jaakko Pöyry Groupille 7,8 miljoonan euron toimeksianto voimalaitoksen uudistamisprojektissa Filippiineillä

Electrowatt-Ekono (Philippines) Inc., joka kuuluu Jaakko Pöyry Groupin Energia-liiketoimintaryhmään, on solminut United Pulp & Paper Corporationin kanssa suunnittelu-, laitetoimitus- ja asennussopimukset Filippiineillä Calumpitissä, Bucalanissa sijaitsevan tehtaan 30 MW:n voimalaitoksen uudistamisprojektissa. Sopimusten yhteisarvo on 7,8 miljoonaa euroa ja projektin kestoaika 20 kuukautta.

Uudistamisprojektissa vaihdetaan laitoksen käyttämä polttoaine öljystä hiileen korvaamalla nykyinen öljykattila uudella kiertopetikattilalla  siten, että nykyinen turbiinilaitos jää edelleen käyttöön. Electrowatt-Ekonon sopimukset käsittävät uuden, teholtaan 133 t/h hiilikattilan asennustyöt sekä kaikki uudistamisprojektin tarvitsemat rakennustekniset työt ja apulaitehankinnat. Toimitukseen kuuluu myös sähköistyksen ja polttoaineen käsittelyjärjestelmän suunnittelu- , hankinta-, asennus- ja käyttöönottopalvelut.

United Pulp & Paper Corporation on thaimaalaisen Siam Kraft Industry Co. Ltd.:n tytäryhtiö.

Energia-liiketoimintaryhmä käyttää liikenimeä Electrowatt-Ekono. Sen liikevaihto vuonna 2003 oli 98 miljoonaa euroa. Electrowatt-Ekonolla on toimistoja 22 maassa ja se työllistää 1100 asiantuntijaa maailmanlaajuisesti.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Erkki Pehu-Lehtonen