EUROCOMMERCIAL PROPERTIES N.V. TOENAME AANDELENKAPITAAL DOOR STOCKDIVIDEND

Stock dividend
Op 30 november 2005 heeft Eurocommercial Properties N.V. ("ECP") 807.643 nieuwe certificaten van aandelen uitgegeven aan houders, die dit jaar voor stockdividend in plaats van een contant dividend van € 1,55 per certificaat hebben gekozen. De nieuwe certificaten zijn uitgegeven tegen een prijs van € 31 elk, in de verhouding van één nieuw certificaat voor elke 20 in bezit. 47% van de certificaathouders koos voor stock dividend en 53% voor contant dividend.

Inclusief de 7.500 nieuwe certificaten uitgegeven onder het personeelsoptieplan is het aantal uitstaande certificaten van de Vennootschap toegenomen met 815.143 (2,4%) tot 35.277.618.

De nieuwe certificaten zijn gelijkelijk gerechtigd met de bestaande certificaten en zullen worden genoteerd aan Euronext.

Marktcommentaar
Het belangrijkste kenmerk van de Europese vastgoedmarkten, in het bijzonder die in Frankrijk, Italië en Zweden, de voornaamste landen waarin ECP actief is, blijft de onbalans tussen de krachtige vraag naar beleggingen in winkelcentra en het over het algemeen bijzonder beperkte aanbod.

De prijzen zijn dan ook verder gestegen, waarbij de rendementen verder zijn gedaald tot 5% of soms zelfs iets lager voor de allerbeste winkelcentra, hetgeen een reductie tot wel 40 basispunten over de laatste zes maanden betekent.

Eind december worden alle panden van ECP onafhankelijk gehertaxeerd, waarbij redelijkerwijs mag worden verwacht dat een algehele reductie van de rendementen met 25 basispunten wordt toegepast op de in het vastgoedoverzicht van het jaarverslag juni 2005 genoemde netto-opbrengst per afzonderlijk pand (een totale netto-opbrengst van € 91,6 miljoen).

De omzetgroei in de centra van ECP heeft zich krachtiger ontwikkeld dan de algemene economische ontwikkeling van elk van de landen suggereert. De groei in de Franse winkelcentra voor de jaarperiode tot 30 september 2005 was 2,7% vergeleken met het jaar daarvoor. Voor de Italiaanse centra was dat 3,4% en voor de centra in Zweden 6,3%.

Voor nadere informatie:

Jeremy Lewis