KMT: KMT tecknar globalt ramavtal med SKF

KMT tecknar globalt ramavtal med SKF KMT Lidköping har tecknat ett globalt ramavtal med SKF. Avtalet löper över tre år och innebär att KMT Lidköping kommer att leverera precisionsslippningsmoduler till SKF:s produktionsanläggningar runt om i världen. Varje precisionsslipningsmodul består av minst en slipmaskin med en integrerad robot samt materialtransport. SKF är sedan tidigare en av KMT Lidköpings största kunder. Det nya ramavtalet innebär dock ett fördjupat samarbete och större volymer. "Ramavtalet med SKF är ett bevis på KMT:s teknikledarskap och innovationsförmåga. Dessa egenskaper symboliseras inte minst av vårt nyutvecklade maskinprogram som varit en viktig förutsättning för att erhålla detta avtal", säger Johan Westberg, Affärsområdeschef KMT Precisionsslipning. För ytterligare information kontakta: Lars Bergström, VD och koncernchef, Karolin Machine Tool AB Tel: 08-594 211 50 eller via e-mail: lars.bergstrom@kmtgroup.com Johan Westberg, Affärsområdeschef KMT Precisionsslipning Tel: 0510-880 00 eller via e-mail: johan.westberg@kmtgroup.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=355359&fn=wkr0010.pdf