RNB RETAIL AND BRANDS: Kommuniké från ordinarie bolagsstä...

Kommuniké från ordinarie bolagsstämma i RNB RETAIL AND BRANDS AB den 24 januari 2007 Utdelning Bolagsstämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag att utdelning skulle lämnas med med 0,41 kronor per aktie. Beslutet innebär att utdelning totalt kommer att utgå med 23.402.321 kronor. Val av styrelseledamöter Bolagsstämman beslutade om omval av styrelseledamöterna Mikael Solberg, Claes Hansson, Hans Risberg, Eva Kempe Forsberg, Jan Carlzon och Pelle Törnberg samt nyval av Torsten Jansson. Claes Hansson utsågs samtidigt till styrelsens ordförande. För ytterligare information, vänligen kontakta: Mikael Solberg, VD och koncernchef RNB RETAIL AND BRANDS Tfn: 08-670 95 95, 0708-18 44 40, e-post: mikael.solberg@rnb.se Göran Blomberg, CFO RNB RETAIL AND BRANDS Tfn: 08-670 95 99, 0733-97 95 99, e-post: goran.blomberg@rnb.se RNB är indelat i två verksamhetsområden - Polarn O. Pyret och en distributionsplattform för nationella och internationella varumärken. Polarn O. Pyret är ett varumärke med inriktning på baby- och barnkläder. Distributionsplattformen består av de två huvudområdena Varuhus och Butikskoncept. Varuhusverksamheten bedrivs genom butiker på varuhusen NK och Steen & Ström. Butikskoncepten består av JC, J-Store, Solo, Brothers, Sisters och Saks. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=364929&fn=wkr0001.pdf