Connecta ingår utökat avtal med Collectum

Connecta ingår utökat avtal med CollectumConnecta får ett utökat förtroende av Collectum som innebär att Connecta även ska utveckla Collectums system för hantering av den nya ITP-planen. Uppdraget löper fram till och med oktober 2007 och beräknas ha ett ordervärde på 30 miljoner kronor.Connecta är idag huvudleverantör för Collectums SAP-implementation som handlar om att ta fram en ny plattform för hantering av tjänstepensioner. Det är ett nytt administrativt system för hantering av ITP-planen där Connecta tar fram en IT-lösning som baseras på SAPs integrations- och applikationsplattform SAP NetWeaver och kundrelationslösningen mySAP. Connecta kommer i det utökade uppdraget att även ta fram ett system för att hantera individuella pensionsval baserat på SAP:s CRM-plattform och portallösning. Connectas avtal med Collectum sedan sommaren 2006 har ett uppskattat ordervärde på 60 miljoner kronor. Det utökade avtalet innebär att målpriset nu höjs med 30 miljoner kronor till 90 miljoner kronor.- Vi är mycket stolta över det förtroende vi har fått från Collectum. Projektet är utmanande med en komplex kravbild och stor tidspress. Självklart är det mycket utvecklande för Connecta att arbeta med en sådan utmaning, säger Per Agélii, VD Connecta.- Vi känner att Connecta har förstått vilken utmaning Collectum står inför. Det är därför bra att de även kan åta sig ett utökat uppdrag, säger Anders Moberg, VD Collectum.Om CollectumCollectum administrerar tjänstepensionen ITP för företag, försäkrade och försäkringsbolag. Företaget är den oberoende knutpunkten för ITP, som ser till att premier och information på ett snabbt och enkelt sätt når rätt mottagare. Collectum bildades 2002 och ägs idag av Svenskt Näringsliv och PTK. Collectum förmedlar årligen 20 miljarder kronor i premier mellan 28 000 företag och ett tjugotal försäkringsbolag. 1,6 miljoner personer omfattas av tjänstepensionen ITP. Sammanlagt gör de försäkrade kring 80 000 ITPK-val per år.Om ConnectaConnecta är ett management- och IT-konsultbolag som hjälper företag och organisationer att öka sin konkurrenskraft och uppnå önskade resultat genom att kombinera djup IT-kompetens med brett affärskunnande. Connecta är Microsoft Gold Certified Partner. Connectas fem största kunder är Ericsson, FORA, HP, ICA och Sony Ericsson. Aktien handlas på Nordiska börsens small-cap-lista. Connecta presenterar bokslutskommuniké, januari - december 2006, tisdagen den 6 februari 2007. Analytikerträff hålls på Connectas kontor på Mäster Samuelsgatan 60 kl 15.00 samma dag. Stockholm den 31 januari 2007, Connecta AB (publ) För ytterligare information:Per Agelii, VD, tel 08-635 84 33, per.agelii@connecta.sePer Appelgren, Försäljningschef, tel 08-635 82 21, per.appelgren@connecta.seCollectum, Anna Dahlman, tf Informationschef, tel: 08-508 982 27, 070-799 82 27, anna.dahlman@collectum.se Besök även vårt pressrum på nätet: www.connecta.se Connecta AB (publ) org nr 556610-5705Connecta är ett management- och IT-konsultbolag som hjälper företag och organisationer att öka sin konkurrenskraft och uppnå önskade resultat genom att kombinera djup IT-kompetens med brett affärskunnande. Connecta är Microsoft Gold Certified Partner. Connectas fem största kunder är Ericsson, FORA, HP, ICA och Sony Ericsson. Aktien handlas på Nordiska börsens small-cap-lista (ticker CNTA). Connecta AB, Box 3216, SE-103 64 Stockholm, Besöksadress: Mäster Samuelsgatan 60, Tel +46 8 635 80 00Attachment: Pressmeddelande (PDF) Text version / Internet version / Print / Close