OncoMethylome Sciences initieert een private plaatsing

Luik (België) -  16 oktober 2007, 8u15 MET - OncoMethylome Sciences SA (Euronext Brussel: ONCOB, Euronext Amsterdam: ONCOA) initieert een private plaatsing van nieuwe aandelen.

OncoMethylome heeft opdracht gegeven aan investeringsbanken om middels een private plaatsing ("private accelerated bookbuilding offering") nieuwe aandelen te plaatsen bij institutionele en gekwalificeerde beleggers voor een bedrag van ongeveer € 8 miljoen of meer (maar niet meer dan 10% van het huidig aantal uitstaande aandelen). De fondsen zullen worden aangewend om het business plan van OncoMethylome te financieren, en in het bijzonder om de klinische tests uit te voeren die nodig zijn voor het ontwikkelen van OncoMethylome's nieuwe kankerdiagnostica-producten en tests voor gepersonaliseerde kankerbehandeling.

De vennootschap zal de resultaten van de transactie bekend maken zo snel mogelijk na het sluiten van de book building.

Over OncoMethylome Sciences
OncoMethylome Sciences (Euronext Brussel: ONCOB; Euronext Amsterdam: ONCOA) is een bedrijf actief in moleculaire diagnostiek, dat genmethylatietests ontwikkelt om artsen te helpen bij de doeltreffende opsporing en behandeling van kanker. Meer specifiek zijn de tests van het bedrijf ontworpen om artsen te helpen bij (i) de nauwkeurige opsporing van kanker in een vroege ontwikkelingsfase, (ii) het voorspellen van de respons van de patiënt op de behandeling met geneesmiddelen en (iii) het voorspellen van de kans dat de kanker terugkeert.

OncoMethylome bezit een brede productontwikkelingspijplijn bestaande uit tien producten en een stevig palmares op het vlak van partnerships. Het bedrijf werkt samen met grote internationale onderzoekscentra voor moleculaire oncologie, zoals de Johns Hopkins University, en heeft een aantal commerciële en samenwerkingspartnerships met Veridex LLC, een bedrijf van Johnson & Johnson, Schering-Plough Corp., de afdeling BioScience van Millipore Corporation en EXACT Sciences Corp. De producten van OncoMethylome zijn gebaseerd op de methylatietechnologie, een uitvinding van Johns Hopkins University (VS).

OncoMethylome werd opgericht in januari 2003 en heeft vestigingen in Luik en Leuven (België), in Durham (USA, NC) en in Amsterdam (Nederland).

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Lucija Turcinov
Tel. +32-479-801-902

Belangrijke informatie omtrent toekomstgerichte verklaringen
Dit persbericht bevat toekomstgerichte verklaringen en inschattingen met betrekking tot de verwachte toekomstige prestaties van OncoMethylome en de markt waar op het bedrijf actief is. Dergelijke verklaringen en inschattingen zijn gebaseerd op verscheidene veronderstellingen en beoordelingen van gekende en niet-bekende risico's, onzekerheden en andere factoren, die redelijk geacht werden toen ze gemaakt werden, maar achteraf ook onjuist kunnen blijken te zijn. Werkelijke gebeurtenissen zijn moeilijk te voorspellen en kunnen afhankelijk zijn van factoren die de vennootschap niet onder controle heeft en die achteraf aanzienlijk kunnen verschillen.

Persbericht PDF