Akzo Nobel-manager wint Young Captain Award

Amsterdam, 13 november 2007 - Akzo Nobels Conrad Keijzer heeft een toonaangevende Nederlandse prijs voor jong managementtalent gewonnen.

Keijzer (39), General Manager van Akzo Nobels Automotive Plastic Coatings onderdeel, heeft gisteren de prestigieuze Young Captain Award ontvangen, een jaarlijkse managementprijs, een initiatief van de Bilderberg Group, Interlace Executive Search en De Telegraaf.

"Deze award is zeer verdiend en laat zien waarom we zoveel waarde hechten aan het creëren van een talent factory binnen onze onderneming," aldus Akzo Nobels CEO Hans Wijers. "Dit onderstreept de sterke ontwikkeling van Conrads leiderschap en illustreert de groeiende erkenning - zowel intern als extern - voor onze management development- programma's."

Bij de uitreiking van de prijs meldde de jury dat zij vooral onder de indruk was van Conrads visie over de wereldwijde mogelijkheden voor Nederland, zijn honger naar kennis en zijn enthousiaste opstelling ten aanzien van innovatie en ondernemerschap.

Conrad Keijzer is een senior executive met meer dan 14 jaar ervaring bij Akzo Nobel. Hij woont en werkt momenteel in Spanje en heeft studies afgerond aan de Universiteit van Harvard, Nijenrode en Twente University.

Noot voor de redactie
Akzo Nobel is een Fortune Global 500-onderneming met een notering aan Euronext Amsterdam. De onderneming is ook industrieleider op de ranglijst van chemische bedrijven in de Dow Jones Sustainability Indexes en tevens opgenomen in de FTSE4Good Index. Onze multiculturele organisatie met hoofdkantoor in Nederland voorziet afnemers wereldwijd van verven en lakken, chemische producten en producten voor humane en veterinaire farma. Met circa 62.000 medewerkers opereren wij in deze vier segmenten met werkmaatschappijen in meer dan 80 landen. De geconsolideerde omzet over 2006 bedroeg EUR 13,7 miljard. De financiële resultaten over 2007 worden op 8 maart 2008 bekendgemaakt.

Niet voor publicatie - voor meer informatie:
Akzo Nobel nv
Corporate Media Relations, tel. +31 20 502 7833