Akzo Nobel voltooit verkoop OBS

Amsterdam, 19 november 2007 - Akzo Nobel N.V. heeft vandaag de verkoop van Organon BioSciences N.V. aan de Schering-Plough Corporation afgerond voor een bedrag van EUR 11 miljard.

De bevestiging van de afronding van de transactie komt nu Schering-Plough alle benodigde goedkeuringen heeft ontvangen, waaronder toestemming van de Amerikaanse federale handelscommissie (FTC) en de Europese Commissie.

"Met gemengde gevoelens zeggen wij nu vaarwel tegen deze activiteiten, die zo vele jaren onderdeel zijn geweest van Akzo Nobel", aldus CEO Hans Wijers. "Ik zou graag mijn dank uit willen spreken aan alle mensen bij OBS voor hun bijdrage. Ik ben ervan overtuigd dat Schering-Plough een stimulerende nieuwe eigenaar zal blijken te zijn, waar de farma-activiteiten de kans zullen krijgen te groeien en te bloeien. Ik wens alle mensen bij OBS een succesvolle toekomst."

Het wereldwijde hoofdkantoor van Schering-Plough blijft gevestigd in Kenilworth, New Jersey, in de VS. Boxmeer zal het hoofdkantoor worden voor de wereldwijde diergeneeskundige activiteiten.

Zoals voor het eerst aangekondigd in maart, betekent de verkoop van Akzo Nobels farmaceutische activiteiten dat Akzo Nobel zich nu volledig kan focussen om een wereldwijd leidende industriële onderneming te worden die zich uitsluitend toelegt op coatings en specialty chemicals.

Noot voor de redactie
Akzo Nobel is een Fortune Global 500-onderneming met een notering aan Euronext Amsterdam. De onderneming is ook industrieleider op de ranglijst van chemische bedrijven in de Dow Jones Sustainability Indexes en tevens opgenomen in de FTSE4Good Index. Onze multiculturele organisatie met hoofdkantoor in Nederland voorziet afnemers wereldwijd van verven en lakken, chemische producten en producten voor humane en veterinaire farma. Met circa 62.000 medewerkers opereren wij in deze vier segmenten met werkmaatschappijen in meer dan 80 landen. De geconsolideerde omzet over 2006 bedroeg EUR 13,7 miljard. De financiële resultaten over 2007 worden op 8 maart 2008 bekendgemaakt.

Niet voor publicatie - voor meer informatie:
Akzo Nobel nv
Corporate Media Relations, tel. +31 20 502 7833