FLSmidth vinder to ordrer i Rusland og Ukraine

Fabrikken i Rusland bliver placeret tæt på byen Akbulak, sydvest for Uralbjergene ca. 45 km nord for grænsen til Kasakhstan. Fabrikken i Ukraine, som den nye linie vil blive placeret på, er beliggende i den nordvestlige del af Ukraine i Rivne-regionen, ca. 300 km vest for Kiev.

FLSmidth skal levere udstyr til de to cementfabrikkers ovnlinier med en kapacitet på 6.000 tons pr. dag samt råformalingsanlæg. Leverancerne omfatter CF siloer, FLSmidth Pfister råmelsfødere, tørreknusere og komplette ILC 3-baseovne med 2-strengsforvarmere (3-trin) og SF Cross-Bar kølere.

Udstyrsleverancerne forventes påbegyndt i foråret 2009.

"Med de to store ordrer i CIS-landene, hvoraf den ene kontrakt er den tredje vi har opnået i Rusland alene i 2008, har FLSmidth fået bekræftet sine forventninger til CIS-landenes' cementmarkeder og deres behov for opgradering af cementproduktionsanlæggene. Samtidig glæder vi os til samarbejdet med Buzzi Unicem, en af verdens største cementproducenter," udtaler adm. koncerndirektør Jørgen Huno Rasmussen.

Ordrerne vil bidrage positivt til FLSmidths indtjening frem til liniernes idriftsættelse i 2011 senest.

-------------------------------------

Henvendelse om denne meddelelse kan rettes til adm. koncerndirektør Jørgen Huno Rasmussen, FLSmidth & Co. A/S at +45 36 18 18 00.

For yderligere oplysninger om FLSmidth henvises til www.flsmidth.com.

Pernille Friis Andersen
Koncernkommunikation & Investor Relations