FLSmidth overtager Dawson Metallurgical Laboratories

Med købet styrker FLSmidth Minerals yderligere sin position som "One Source, One Partner" udbyder inden for mineralindustrien. Denne position er opnået gennem løbende udbygning af virksomhedens teknologiske platform og suppleres nu med yderligere testaktiviteter og konsulentydelser til kunderne.

Dawson Metallurgical Laboratories har siden 1977 været drevet som et uafhængigt forsøgslaboratorium, der tilbyder prøvetagning af en lang række grund- og ædelmetaller samt industrielle mineraler.

Dawson har med over 30 års erfaring opbygget et solidt ry inden for individuel prøvetagning og relaterede konsulentydelser samt procesudvikling og anlægsdesign, hvilket har udmøntet sig i effektiv og stabil drift på et stigende antal kunders anlæg verden over.

Dawsons stab af veluddannede metallurger og teknikere udgør med deres ekspertise inden for test, forsøg og laboratoriedrift et ideelt supplement til FLSmidth Minerals' omfattende udbud af produkter, reservedele og serviceydelser. Denne udbygning af serviceydelserne giver kunderne yderligere fordele og øget værdi af deres "One Source, One Partner" samarbejde med FLSmidth Minerals.

Dawson vil indgå i den globale FLSmidth-koncern og vil fremover optræde under navnet FLSmidth Dawson.

Profil
FLSmidth Minerals, som indgår i FLSmidth-koncernen, er verdensførende inden for mineralprocesser og mineralteknologi. FLSmidth Minerals opererer globalt i over 40 lande på alle kontinenter og tilbyder kunderne integrerede løsninger inden for knusning, formaling, sortering, flotation, udfældning og klaring, filtrering, brænding samt håndtering af slam og råmaterialer til en lang række industrielle formål.

-------------------------------------

Yderligere henvendelse vedrørende denne meddelelse bedes rettet til adm. direktør Christian Jepsen, FLSmidth Minerals på +45 36 18 18 00.

For yderligere oplysninger om FLSmidth henvises til www.flsmidth.com.

Pernille Friis Andersen
Corporate Communications & Investor Relations