FLSmidth sælger komplet anlæg til kobbermine i Chile

Tøranlægget omfatter bl.a. en kæbeknuser til primærknusning, en kegleknuser til sekundærknusning, to kegleknusere til tertiærknusning, sigteudstyr, fødeapparater, råmaterialelager, agglomerator og komplet stakkesystem. Leverancen omfatter endvidere anlægsudformning samt mekanisk, elektrisk og bygningsmæssigt ingeniørarbejde og montage af anlægget.

Hele Franke-projektet er planlagt til at kunne producere 30.000 tons katodekobber årligt, og udstyret fra FLSmidth Minerals skal kunne behandle over 11.000 tons kobbermalm i døgnet.

"FLSmidth har en meget stærk position i Chiles kobberindustri. Dette er imidlertid første gang FLSmidth Minerals sælger et komplet tøranlæg i denne del af verden. Dette skyldes i høj grad vores evne til at indgå som samarbejdspartner i leveringen af komplette løsninger - en evne vi har opbygget gennem de senere års virksomhedsopkøb," siger adm. direktør Christian Jepsen, FLSmidth Minerals.

-------------------------------------

Yderligere henvendelse vedrørende denne meddelelse bedes rettet til adm. direktør Christian Jepsen, FLSmidth Minerals på +45 36 18 18 00.

For yderligere oplysninger om FLSmidth henvises til www.flsmidth.com.

Link til PDF-version