FLSmidth modtager ordre fra spansk kunde

I forhold til en traditionel kuglemølle vil vertikalmøllen af typen OK 33-4 medføre en betydelig CO2 reduktion.

"Vores førende teknologi inden for vertikalmøller er et afgørende bidrag til at kunderne opnår en væsentlig reduktion i deres CO2-påvirkning," udtaler adm. koncernchef Jørgen Huno Rasmussen.

Den nye cementmølle konstrueres specielt til formaling både af cement med høj Blaine-værdi og af slagger, og den bliver den første slaggemølle som FLSmidth installerer i Europa.

FLSmidth-udstyret udgør et væsentligt element i Tudela Virguíns projekt med en samlet værdi af 45 mio. euro som har til formål at udbygge og modernisere kapaciteten på Aboño-fabrikken.

Tudela Veguín blev grundlagt i 1898, og FLSmidth leverede sin første ovninstallation til firmaet i 1929. I 1949 besluttede Tudela Veguín at bygge en ny fabrik i Aboño, og FLSmidth blev valgt som leverandør. I 1956 og 1962 blev der placeret ordrer på yderligere linier hos FLSmidth. Alle produktionslinierne er stadig i drift i dag.

------------------------------------

Henvendelser om denne pressemeddelelse kan rettes til adm. koncernchef Jørgen Huno Rasmussen, FLSmidth & Co. A/S på tlf. 36 18 18 00.

For yderligere oplysninger om FLSmidth henvises til www.flsmidth.com.

Pernille Friis Andersen
Corporate Communications & Investor Relations